«Νομίζω πως η πράξη του αξίζει τουλάχιστον συγχαρητήρια…»

14 Σεπτεμβρίου 2018

Μοιραζόμαστε μαζί σας το μήνυμα της κυρίας Κ.Π. η οποία θέλησε να μας ενημερώσει για ένα ατύχημα που συνέβη μπροστά της και για την πολύτιμη συνδρομή του διασώστη μας που τυχαία βρέθηκε στο σημείο. Περήφανοι για τον Γιώργο Κ., ενός εκ των 31 διασωστών που στελεχώνουν τα ασθενοφόρα του Χαμόγελου πανελλαδικά, που με ανθρωπιά κι επαγγελματισμό βοήθησε έναν συνάνθρωπό μας που βρισκόταν σε κίνδυνο.


«Καλησπέρα σας,
Θα ήθελα να σας αναφέρω ένα συγκεκριμένο γεγονός που συνέβη την περασμένη εβδομάδα. Πιο συγκεκριμένα την ημέρα Τετάρτη και ώρα 9 το βράδυ περίπου, στο Ίλιον, ήμουν παρούσα σε ένα δυστυχές γεγονός. Ένα διερχόμενο αυτοκίνητο παρέσυρε έναν άνδρα που διέσχιζε το δρόμο διαγωνίως. Είχε μαζευτεί ήδη αρκετός κόσμος εκεί και εγώ εξαιτίας του ότι κατευθυνόμουν εκεί πεζή σταμάτησα για να βοηθήσω την όλη κατάσταση. Ο νεαρός ήταν αρκετά τραυματισμένος,  ξαπλωμένος στο οδόστρωμα χωρίς να έχει αίσθηση του περιβάλλοντος. Είχε νυχτώσει αρκετά και όπως καταλαβαίνετε δεν βλέπαμε κάθαρα. Παρόλο που δε βλέπαμε προσπαθούσα εγώ με άλλους συμπολίτες να παράσχουμε όση βοήθεια μπορούσαμε. Αρχίσαμε και  σταματούσαμε τα διερχόμενα αυτοκίνητα διότι υπήρχε κίνδυνος να παρασύρουν τον χτυπημένο άνδρα ακόμη πιο πολύ και να δυσχεράνουν την κατάστασή του. Κάποιος από εμάς είχε κάνει ήδη κλήση στο ΕΚΑΒ και περιμέναμε εναγωνίως να έρθει να παραλάβει τον νεαρό τραυματισμένο άνδρα καθώς δεν ξέραμε που ακριβώς είχε χτυπήσει και φοβόμασταν να προβούμε σε οποιαδήποτε κίνηση. Ενώ περιμέναμε ξαφνικά σταματά ένα διερχόμενο μηχανάκι και πλησιάζει τον χτυπημένο άνδρα ένας νεαρός που φορούσε μια πορτοκαλί μπλούζα που είχε το λογότυπο από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και κάτω από αυτό έγραφε διασώστης ΕΚΑΒ. Η αλήθεια είναι πως όλοι χαρήκαμε και ανακουφιστήκαμε όταν καταλάβαμε πως είναι διασώστης.  Αυτό όμως που μου έκανε τεράστια εντύπωση, ειδικά στις μέρες μας, ήταν πως γονάτισε δίπλα στον τραυματισμένο άνδρα  και η αλήθεια είναι ότι ανακουφιστήκαμε καθώς ήταν άρτια καταρτισμένος και αυτό ήταν ολοφάνερο σε κάθε κίνησή του. Αρχικά ήθελε να έχει μια πρώτη εικόνα του ατυχήματος. Για το λόγο αυτό μας ρώτησε γενικά για το πώς έγινε το ατύχημα και ποιες κινήσεις είχαμε κάνει από την πλευρά μας. Πχ, εάν είχαμε   καλέσει το ΕΚΑΒ. Του είπαμε πως ναι αλλά δυστυχώς το ασθενοφόρο δεν είχε έρθει ακόμη. Είχε περάσει αρκετή ώρα και ο νεαρός διασώστης ενημέρωσε την υπηρεσία του ότι ίσως αργήσει, γεγονός που με έκανε να καταλάβω ότι ενδιαφέρθηκε τόσο πολύ ενώ δεν ήταν εν ώρα υπηρεσίας. Ο ίδιος έκανε εκ νέου κλήση στο ΕΚΑΒ δίνοντας από την αρχή στοιχεία για το ατύχημα λέγοντας πως ο άνδρας είναι αρκετά τραυματισμένος και αν μπορούν να επισπεύσουν την όλη διαδικασία. Μετά από λίγα λεπτά ήρθε το ασθενοφόρο όπου βοήθησε να  βάλουν  τον τραυματισμένο άνδρα στο ασθενοφόρο. Θέλω να προσθέσω επίσης ότι το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, έφτασε όπως πάντα ετεροχρονισμένα και για αυτό  κάποιοι παραπονέθηκαν για την αργοπορία του. Ο νεαρός διασώστης μας ενημέρωσε πως αυτός που έκανε την κλήση δεν έδωσε σωστή περιγραφή του γεγονότος με αποτέλεσμα να καθυστερήσει  το ασθενοφόρο. Αφού αποχώρησε το ασθενοφόρο το πλήθος ευχαρίστησε τον νεαρό διασώστη για την συμβολή του. Μετά  τον ρωτήσαμε αν δουλεύει στο ΕΚΑΒ και μας είπε ότι είναι διασώστης στο Χαμόγελο του Παιδιού, πράγμα βέβαια που αναγνωρίσαμε από το σήμα που έφερε η μπλούζα του. Θεωρώ πως αν δεν ήταν εκεί ο νεαρός διασώστης, ο άτυχος νεαρός θα είχε διαφορετική κατάληξη. Νομίζω πως η πράξη του αξίζει τουλάχιστον συγχαρητήρια καθώς και σε εσάς  για το ήθος και την πλήρη κατάρτιση των εργαζομένων σας. Συγγνώμη εάν σας κούρασα. Αυτή του η πράξη μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση και ήταν το ελάχιστο που μπορούσα να κάνω. Είμαι στη διάθεση σας για οτιδήποτε με χρειαστείτε.


Με εκτίμηση,
Κ. Π.»


Μάθετε περισσότερα για τα ασθενοφόρα του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού»: https://www.hamogelo.gr/gr/el/paidia-me-provlimata-igeias:diakomides/