Αν προτιμάς να μιλήσεις με κάποιον άμεσα, μπορείς να καλέσεις στην Γραμμή SOS 1056.Η Γραμμή είναι διαθέσιμη πανελλαδικά 24ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο.

Έχετε περισσότερες ερωτήσεις για το Cybertipline Hellas;

Συμβουλευτείτε τις Συχνές Ερωτήσεις

Το Cybertipline Hellas είναι μία online υπηρεσία που λειτουργεί από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και σας δίνει την δυνατότητα να υποβάλετε αναφορές (ανώνυμες εάν το επιθυμείτε) για παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο, για οποιονδήποτε λόγο, όπως για παράδειγμα σωματική κακοποίηση, σεξουαλική εκμετάλλευση, εκφοβισμό, υλικό παιδικής πορνογραφίας κ.α. Η διαδικασία της αναφοράς είναι απλή, εύκολη και χρειάζεται λίγα λεπτά για να ολοκληρωθεί. Η υπηρεσία λειτουργεί 24 ώρες καθημερινά, 365 ημέρες το χρόνο.

Όλες αναφορές επεξεργάζονται από το εξειδικευμένο προσωπικό (ψυχολόγοι & κοινωνικοί λειτουργοί) της Γραμμής SOS 1056 και πραγματοποιούνται οι κατάλληλες ενέργειες για το βέλτιστο συμφέρον του Παιδιού.

Το Cybertipline εφαρμόζεται εδώ και χρόνια με επιτυχία από το National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC) στις Η.Π.Α, και αποτελεί ένα κεντρικό σύστημα αναφοράς για συμπεριφορές που σχετίζονται με τη διαδικτυακή εκμετάλλευση παιδιών.

Στην Ελλάδα το Cybertipline λειτουργεί αποκλειστικά από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στο πλαίσιο της διαχρονικής συνεργασίας με το National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC) σε θέματα εξαφανίσεων και Κακοποίησης κι έπειτα από την υπογραφή σχετικού συμφώνου για την άδεια χρήσης.

Συχνές Ερωτήσεις

 Δεν χρειάζεται να μοιραστείς προσωπικές πληροφορίες, το όνομά σου ή στοιχεία επικοινωνίας. Εάν το επιθυμείς, η διαδικασία παραμένει ανώνυμη Εάν ωστόσο επιθυμείς να διαθέσεις κάποια από τις παραπάνω πληροφορίες, θα μας βοηθούσε να έρθουμε σε επικοινωνία μαζί σου σε περίπτωση που χρειαζόμαστε περισσότερες πληροφορίες για την αναφορά σου  ή για να σου παρέχουμε υποστήριξη. 

Στόχος μας είναι να εξετάσουμε τις πληροφορίες που μας αναφέρεις και στη συνέχεια να τις διαβιβάσουμε στις αρμόδιες αρχές που μπορούν να προχωρήσουν σε περαιτέρω ενέργειες για να διερευνήσουν την αναφορά. Τα βήματα που ακολουθούμε είναι τα εξής:
  • Εξετάζουμε προσεκτικά τις πληροφορίες της αναφοράς ώστε να εντοπίσουμε πληροφορίες από τις οποίες προκύπτει κίνδυνος σε βάρος ενός παιδιού. Διερευνούμε αν οι πληροφορίες αφορούν άμεσο κίνδυνο για την ζωή ή την ασφάλεια ενός παιδιού. Επιπλέον, προσπαθούμε να διερευνήσουμε πληροφορίες που είναι χρήσιμες για τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να ενεργήσουν και να εντοπίσουν το παιδί που βρίσκεται σε κίνδυνο.
  • Σε περίπτωση που έχεις διαθέσει στοιχεία επικοινωνίας και έχεις συμφωνήσει, ψυχολόγος ή κοινωνικός λειτουργός του Χαμόγελου του Παιδιού μπορεί να έρθει σε επικοινωνία μαζί σου για να σε υποστηρίξει.
  • Σε περίπτωση που οι πληροφορίες της αναφοράς είναι επαρκείς διαβιβάζουμε την αναφορά στις αρμόδιες αρχές για περαιτέρω διερεύνηση.

Μέσω του cybertipline μπορείς να αναφέρεις περιστατικά που συμβαίνουν σε εσένα ή περιστατικά που σου συνέβησαν όσο ήσουν παιδί (κάτω των 18 ετών). Επιπλέον, μπορείς να αναφέρεις περιστατικά που γνωρίζεις ότι συμβαίνουν σε κάποιο άλλο παιδί. Να θυμάσαι οτι αν εσύ ή κάποιο άλλο παιδί που γνωρίζεις, βρίσκεστε σε άμεσο κίνδυνο θα χρειαστεί να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω της Γραμμής SOS 1056.

Αφού μία αναφορά έχει διαβιβαστεί στις αρμόδιες αρχές δεν έχουμε πάντα πρόσβαση στα επόμενα βήματα ή απότελέσματα της αναφοράς, οπότε δεν είμαστε σε θέση να παρέχουμε αυτές τις πληροφορίες. Ωστόσο εάν έχεις δώσει το όνομα και τα στοιχεία επικοινωνίας σου ενδέχεται να λάβεις νέα από ψυχολόγο ή κοινωνικό λειτουργό από Το Χαμόγελο του Παιδιού ή από τις αρμόδιες αρχές (εφόσον έχεις συμφωνήσει) εάν έχουν ερωτήσεις ή χρειάζονται πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την αναφορά σου. 

Όχι, μπορείς να απαντήσεις  ότι γνωρίζεις ή ότι νιώθεις άνετα να μοιραστείς. Αρκεί να θυμάσαι ότι όσες περισσότερες λεπτομέρειες διαθέσεις, τόσο περισσότερες πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες για διερεύνηση ώστε μπορούμε να παρέχουμε υποστήριξη στο παιδί που βρίσκεται σε κίνδυνο και να μπορούν να εντοπιστούν οι άνθρωποι που ευθύνονται για αυτό από τις αρμόδιες αρχές. 

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείς να επικοινωνήσεις με την Γραμμή SOS 1056, που είναι διαθέσιμη 24/7, δωρεάν και ανώνυμη. Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί είναι δίπλα σου για να σε βοηθήσουν σε κάθε βήμα. 

Αφού ολοκληρωθεί η αναφορά ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί του Χαμόγελου του Παιδιού εξετάζουν τις πληροφορίες, ώστε αν αυτές είναι επαρκείς να διαβιβαστούν στις αρμόδιες αρχές. Δεν έχουμε το δικαίωμα να προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια για να διαπιστώσουμε τη βασιμότητα των πληροφοριών. Η διερεύνηση της αναφοράς γίνεται από τις αρμόδιες εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές σε συνεργασία με τους αρμόδιους δημόσιους φορείς (π.χ. κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων).