17 Μαΐου: Διεθνής Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά. «Το Χαμόγελο του Παιδιού» δίπλα στα παιδιά 24 ώρες το 24ωρο, καθημερινά και πανελλαδικά

17 Μαίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 17 Μαΐου 2019

 

17 Μαΐου: Διεθνής Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» δίπλα στα παιδιά 24 ώρες το 24ωρο, καθημερινά και πανελλαδικά

 

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενώνει  δυνάμεις με φορείς και συνεργάτες του από όλο τον κόσμο συμμετέχοντας στην παγκόσμια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει η λειτουργία των Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για τα Παιδιά.

 

Τη φετινή χρονιά το Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά - Child Helpline International (CHI), ενεργό μέλος του οποίου είναι «Το Χαμόγελο του Παιδιού»,  γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών εστιάζοντας στα ζητήματα των ευάλωτων παιδιών και των παιδιών που δεν εκπροσωπούνται.  Με κεντρικό σύνθημα «Κάθε Παιδί έχει Φωνή» φορείς από όλο τον κόσμο μεταφέρουν το μήνυμα της ανάγκης κάθε παιδί να μην υφίσταται διακρίσεις και η φωνή του να ακούγεται πραγματικά.

 

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» μέσω της «Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056» που λειτουργεί από το 1997, της «Ευρωπαϊκής Γραμμής για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000» που λειτουργεί από το 2008 και της «Ευρωπαϊκής Γραμμής Υποστήριξης Παιδιών και Εφήβων 116111» συμβάλλει άμεσα στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση κάθε σοβαρού προβλήματος που αφορά σε παιδί θύμα όπως είναι η κακοποίηση, η παραμέληση, η εξαφάνιση, η εμπορία, η εκμετάλλευση ή ο σχολικός εκφοβισμός και η αυτοκτονία.


Το 2016 εγκαινιάστηκε η «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών και Εφήβων 116111», ενταγμένη στο Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών - Child Helpline International, η οποία και τέθηκε στη διάθεση όλων των παιδιών στην Ελλάδα, μεταξύ αυτών και των παιδιών προσφύγων και μεταναστών, που διατρέχουν κίνδυνο ή έχουν ανάγκη από βοήθεια.

 

Η γραμμή είναι διαθέσιμη δωρεάν, πανελλαδικά, καθημερινά, 24 ώρες το 24ωρο, με 6 διασυνδεδεμένα τηλεφωνικά κέντρα σαν 1, στελεχωμένη από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και με μέγιστο χρόνο αναμονής 11 δευτερόλεπτα.

 

Παράλληλα, στη διάθεσή της (ομοίως με τις Γραμμές 1056 και 116000) και με στόχο την εξασφάλιση της λειτουργίας της ανά πάσα στιγμή και κάτω από έκτακτες συνθήκες κρίσης, έχει το Disaster Recovery Area στο Δ.Α.Α. Ελ. Βενιζέλος. Οι Τηλεφωνικές Γραμμές είναι επίσημα αναγνωρισμένες ως Γραμμές Έκτακτης Ανάγκης (emergency lines) και είναι διασυνδεδεμένες με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.

 

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» ως ενεργό μέλος του Δικτύου CHI και ως εμπιστευμένος συνεργάτης της Facebook (trusted NGO partner) αξιοποιεί τις καινοτόμες τεχνολογίες χάρη στην υποστήριξη και τη συνεργασία διεθνών φορέων και εταιρειών τεχνολογίας και τηλεφωνίας στην Ελλάδα που  προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους διαδραματίζοντας με ποιοτικό τρόπο  σημαντικό ρόλο στην ολιστική και αποτελεσματική υποστήριξη όλων των παιδιών που χρειάζονται βοήθεια.

 

Τη σημερινή Διεθνή Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού» με αφορμή και τα πρόσφατα τραγικά περιστατικά αυτοκτονίας παιδιών και νέων ανθρώπων ότι ακόμα και στις πιο ακραίες στιγμές απελπισίας, μπορεί να υποστηρίξει άμεσα και αποτελεσματικά.

 

Σε αυτή την προσπάθεια το εξειδικευμένο προσωπικό του Οργανισμού χρησιμοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία και καλές πρακτικές και ενεργοποιώντας το σύνολο των δομών και υπηρεσιών σε συνεργασία με τις αρμόδιες θεσμικές αρχές μπορεί να βοηθήσει άμεσα και αποτελεσματικά παιδιά και ενήλικες που έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο και χρειάζονται πολλαπλή υποστήριξη.


Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου στο press@hamogelo.gr ή στο 210 33 06 140.


Στατιστικά στοιχεία από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» (2018):

 

Η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056»:

δέχτηκε 271.996 τηλεφωνικές κλήσεις με το 32,8% να αφορά σε καταγγελίες για παιδιά που διέτρεχαν κίνδυνο
δέχτηκε 729 καταγγελίες σοβαρών περιστατικών κακοποίησης παιδιών και αφορούσαν στο σύνολό τους 1.358 παιδιά
πραγματοποίησε  153 επιτόπιες παρεμβάσεις για 219 παιδιά που διέτρεχαν άμεσο κίνδυνο. Το 72,5% αυτών των παιδιών είχαν ανάγκη άμεσης απομάκρυνσης από το οικογενειακό τους περιβάλλον

 

Η «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα παιδιά 116000»:
δέχτηκε 12.487 τηλεφωνικές κλήσεις.
δέχτηκε 191 αιτήματα για υποστήριξη ερευνών αναζήτησης εξαφανισμένων παιδιών και από σύνολο αυτών βρέθηκαν τα 148

 

Η «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών και Εφήβων 116111»:

δέχτηκε 7.296 τηλεφωνικές κλήσεις
παρείχε υπηρεσίες συμβουλευτικής για θέματα ανηλίκων σε 4.092 άτομα.


Σε παγκόσμιο επίπεδο:

● Κάθε χρόνο οι τηλεφωνικές γραμμές απαντούν σε περίπου 20 εκατομμύρια επαφές που γίνονται από παιδιά και νέους σε παγκόσμιο επίπεδο
● Σε παγκόσμιο επίπεδο οι αντίστοιχες επαφές άγγιξαν τις 24.434.747
● Τα παιδιά που βρίσκονται σε εμπόλεμες ή πληγείσες περιοχές διατρέχουν ιδιαίτερους κινδύνους.
● Η έμφυλη βία προκαλεί πολλές διαφορετικές μορφές βίας ενάντια στα παιδιά.
● Οι τηλεφωνικές γραμμές ακούν τα παιδιά, κάνουν παραπομπές, παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία είναι απαραίτητη για τα παιδιά που έχουν ανάγκη.

 

Πηγή: Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας (CHI)
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά που εδρεύει στο Άμστερνταμ. Το Δίκτυο αριθμεί 178 μέλη – Γραμμές Βοήθειας για παιδιά σε 146 χώρες του κόσμου, όπου όλα τα μέλη του συνεργάζονται άμεσα και μοιράζονται την τεχνογνωσία τους με κοινό στόχο την προστασία και την ασφάλεια των παιδιών.


Ακολουθήστε την καμπάνια στο Facebook και στο Twitter χρησιμοποιώντας τα παρακάτω hashtags: #EveryChildHasAVoice, #ICHDay2019, #WeListen